Game Over – sau s-a terminat!

Nici nu stiu cum sa incep aceasta postare pentru ca sunt coplesit de emotii si ar fi atatea de spus. Dar incep asa… stiti cu totii ca sunt profesor de educatie fizica si sport, si pe langa asta am avut atat fericirea cat si tristetea de a fi diriginte. Scriu aceasta postare pentru ca mai sunt 2 zile si „ai mei” cum ii alint eu termina 8 clase, vorba aceea ce e „frumos dureaza putin”.Timp de 4 ani am trait emotii puternice, evenimente placute si mai putin placute alaturi de o mana de copii. Imi amintesc si acum cu placere data de 15 septembrie 2008, pentru ca atunci a inceput aventura mea ca si diriginte. Eu proaspat absolvent de facultate am prins un post la Scoala Jamu Mare, dupa ce m-am prezentat la post, si dupa prezentariile de rigoare intre mine si conducerea scolii primesc propunerea de a fi diriginte, am acceptat fara sa stau pe ganduri nestiind ce ma va astepta, o munca colosala, dar placuta. Prima zi de scoala, primul meu contact cu clasa, o clasa numeroasa cu un efectiv de 29 de elevi, care pe parcurs s-a mai subtiat dar au ramas in sufletul meul la fel de dragi toti. La prima ora de dirigentie imi era foarte greu sa comunic cu ei, cum stateau toti 29 si asteptau sa le vorbesc si eu ma uitam la ei si nu imi gaseam cuvintele, nu e ca la educatie fizica unde imi este de „n ori” mai simplu. Ma repet dar nu am ce face e foarte grea munca de diriginte. Eu sunt un tip care se implica mult, am incercat in acesti 4 ani de zile sa le fiu copiilor mai mult decat un profesor si un diriginte, am incercat sa le fiu frate mai mare, mama, tata orice era nevoie. Am avut si cred eu ca am o relatie speciala cu ei pentru ca sunt speciali pentru mine, fiind prima mea generatie ca si diriginte. Nu de putine ori m-am luptat pentru ei atat cu sistemul cat si cu unii dintre colegii mei. O sa imi amintesc mereu cu placere de clipele petrecute impreuna, imi amintesc si acum cum faceam cheta sa mancam struguri cu ketchup, sau cum i-am dus la „iarba verde” la ai mei parintii acasa de 1 mai si cum unii dintre ei au cazut in raul Barzava si credeau ca ii las sa se scalde in luna mai in Barzava. O sa imi fie dor de acest stres-placut cum il numesc eu. I-am vazut pe acesti copii cum au crescut sub ochii mei, cum s-au maturizat sub ochii mei, si nu cred ca poate fi ceva mai frumos decat sa stii ca ai pus una dintre primele caramizi la personalitatea unor copii. Am incercat de nenumarate ori sa ii ajut cum pot eu, au fost unii dintre ei, care, ori decate ori aveau nevoie de mine imi solicitau ajutorul, chiar si atunci cand treaba in familia lor nu era asa cum trebuie sa fie. Eu cred ca am avut o relatie bazata foarte mult pe un respect reciproc de aceea ne-am inteles asa de bine. Eu cred ca au invatat foarte multe de la mine, dar si eu la randul meu am invatat multe de la ei, ei au crescut in varsta, iar  eu am crescut ca si experienta la catedra.

Toti sunt speciali,dar am cateva fete carora le multumesc enorm, LALA, DEEA, ANITA, fara de care munca mea de diriginte ar fi fost mult mai grea, dar am vazut ca ma pot baza pe ele si le-am impartit responsabilitati si s-au descurcat de minune. Ele m-au ajutat tot timpul sa inchei situatiile la sf de an scolar, ele sunt „fetele mele”, repet tin enorm de mult la toti, dar ele parca sunt altfel, si stiu ca am sa supar pe unii zicand astea, dar asta simt.

Ar fi atatea de povestit ca nu mi-ar ajunge 5 postari cate as putea sa povestesc despre ceea am trait alaturi de ei in acesti 4 ani de zile. Am trait atatea emotii ca nu se pot descrie in cuvinte. Facand sport de performanta am incercat sa ii educ in spiritul acesta sportiv, combativ, nu stiu daca am reusit, timpul imi va spune asta. Avand o mentalitate de invingator, si asta datorita sportului practicat si al educatiei mele primite din familie, am incercat si pe ei sa ii fac sa aiba aceasta mentalitate de invingatori,si cred eu ca la unii dintre ei chiar am reusit, la restul repet, timpul imi va spune. Am incercat tot timpul sa ii fac sa spuna ceea ce gandesc, sa gandeasca diferit fata de restul, chiar daca sunt copii de la sat, dar parere mea e ca trebuie sa gandeasca diferit, pentru ca ei sunt viitorul si de ei depinde viitorul tarii, ei trebuie sa gandeasca altfel fata de cum se gandeste la ora actuala in Romania.

Am incercat si cred eu ca am reusit sa ii fac sa fie cei mai buni, vorba sloganului nostru” Cei Mai Buni”. Acesti copii au fost diferti fata de restul generatiilor care au terminat si care vor termina, si asta datorita faptului ca tot timpul am iesit in evidenta fata de restul, si de cele mai multe ori au reusit sa iasa in evidenta prin lucuri pozitive, si asta datorita disciplinei-sportive pe care am reusit sa o instaurez, ca sa zic asa la clasa. Imi amintesc si cu placere si cu tristete de „miciile nazabatii” care le faceau, ca doar sunt copii, si cum ii certam pentru note sau pentru toate „prostiile care le faceau”. Imi amintesc cum in clasa a 5-a, eu facand naveta la servici si ajungand in scoala numai de la ora 10 ca asa aveam orarul, dar cand aflau ca sunt de la 8 in scoala cum stateau cuminti si asteptau profesorul in fata clasei fara sa faca galagie.

Ehhh repet ar fi atatea de spus ca nu mi-ar ajunge 5 postari. Practic mi-am dus munca inceputa acum 4 ani de zile la bun sfarsit am dus o generatie pana la final, si nu de putine ori am vrut sa renunt, nu din cauza lor neaparat, ci mai mult a sistemului de invatamant, si a piedicilor pe care le-am intampinat in munca mea, dar pentru ei nu am renuntat, vb aceea „cei care renunta nu inving niciodata, invingatorii nu renunta niciodata.”

La final vreau sa multumesc parintiilor eleviilor, colegiilor mei din cancelarie, si nu in ultimul rand vreau SA LE MULTUMESC LOR, ELEVIILOR ca mi-au acordat sansa de ai cunoaste si m-au facut sa iau o decizie care cred eu imi va schimba viata, dar despre asta am sa vb la momentul potrivit.

Deci, VA MULTUMESC, ATI FOST, SUNTETI SI VETI FI NISTE INVINGATORI, CU ADEVARAT SPECIALI PENTRU MINE, SUNTETI NISTE COPII MINUNATI CARE VETI DEVENI NISTE ADULTI ADEVARATI pe care tarisoara asta se poate baza.

Lasă un răspuns

